Tillit kommer fra kvalitet

Forbrukernes interesse for kaffe og nye smaksopplevelser vokser sammen med deres forventninger til kaffeprodusentene. Smak og kvalitet er avgjørende, men stadig oftere stilles spørsmål om samfunnsansvar, for eksempel miljøaspekter, etikk og organisk innkjøp, og representerer faktorer i forbrukernes valg.

Pauligs kaffe nytes nå i 13 forskjellige land, og vårt ansvar overfor forbrukerne strekker seg inn i mange ulike markeder. Vi ønsker å fremme trivsel og velvære i hele kaffekjeden og gi kaffeelskere muligheter til å foreta ansvarlige valg.

I tillegg til kvalitet og produktsikkerhet innebærer ansvar for Paulig en aktiv dialog med forbrukere og kunder.
Vi kartlegge regelmessig endringer i forbruksatferd og smakspreferanser samt utviklingen i kaffetrendene, slik at vi kan forutse forbrukernes ønsker. Kaffesertifisering er en måte å fremme og verifisere ansvar på. I Paulig tar vi sikte på å sørge for ansvaret for alle våre kaffeprodukter, enten de bærer ansvarsmerket eller ikke.